Oratórium Stabat Mater vychádza z jednej z najvýznamnejších mariánskych sekvencií, ktorej text rozjíma nad bolesťou Panny Márie stojacej pod krížom. V historickej tradícii ide o symbol univerzálneho utrpenia, straty i duchovného spolucítenia s Kristovým utrpením. V tejto kompozícii sa vedome odkláňam od výlučne tragického výkladu. Hudobná reč smeruje k nádeji, vykúpeniu a duchovnému zmiereniu. Toto dielo predstavuje syntézu tradičných a moderných kompozičných prístupov v rámci súčasnej duchovnej hudby. Opieram sa o prvky renesančnej polyfónie, barokovej expresivity, klasicistickej formálnej vyváženosti a symfonickej monumentalite romantizmu. Kompozícia pozostáva z pätnástich častí pre sólistov, miešaný zbor a veľký symfonický orchester. Dramaturgická výstavba sleduje oblúk od chromatického napätia k tonálnej stabilite, pričom bohatá orchestrácia plní aj symbolickú a spirituálnu funkciu. Hudobný jazyk diela sa vyznačuje bohatstvom kontrastov, rozmanitou textúrou a premyslenou prácou s formou, dynamikou a farebnosťou orchestrálneho zvuku. Stabat Mater je dielom zvukovej hĺbky a duchovnej kontemplácie, ktoré hudobne spracúva tému utrpenia v jeho duchovnej hĺbke a otvára priestor pre vnútorné stíšenie, nádej a zmierenie. Interpreti: Štátny komorný orchester Žilina, Spevácke zbory Lúčnica a M@gnificat,sólisti: T.Hajzušová, A. Grach, J.Kuchar, T.Šelc.